کد مطلب:321292 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:110

استدلال به سن حضرت و اینکه زمان ظهور فساد همه عالم را فرا گرفته
گفته است معلوم بوده كه سلطنت حضرت قائم (ع) روح ما سواه فداه در اخبار و آثار پنج سنه و هفت و نه و نوزده معین شده و جمیع صحیح است و حضرته علیه الصلوة والسلم موعود فرقان و مكمل فرقان است و ظهور حسینی روح الوجود له الفداء موعود توریة و انجیل و قرآن و بیان است كه كتاب مبارك حضرت قائم باشد بلكه موعود زند و پا زند و دساتیر آسمانی است چنانچه در نامه ی شصت و پنجم ساسان در صفحه ی 21 صریحا سنه ظهور آن هویة نور را خبر فرموده قوله چو هزار سال تازی آئین را گذرد چنان شود آن آئین از جدائیها كه اگر به آئین كر نمانید نداندش تلویح بیان آنكه بعد از خرابی و فقدان احكام اسلام و فرا گرفتن ظلم و جور عالم را آن آفتاب الهی حضرت هوشیدر است از پرده ی غیب به عالم شهاده چهره نماید بلكه جمیع ملل و طوایف منتظر كلیه كه جامع جمیع ادیان و مذاهب و رافع اختلاف است هستند كه یملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا و چون ظهور حسینی با ظهور قائم حقیقت یك ظهور است و او است دفن كننده ی قائم كه حقیقت قبر حیات او است و ظهور قائم ظهور تبشیر و انذاز است لذا در اخبار و آثار فرق و فصل نفرموده تا آخر آنچه گفته و چون صرف دعاوی است و استدلالی ندارد حاجت بذكر آنها نیست.